logo
امروز : پنجشنبه ۳ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۸
[ شناسه خبر : ۴۱۴۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان:

خرید و فروش مسکن ملی غیرقانونی است

-خرید-و-فروش-مسکن-ملی-غیرقانونی-است
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی غیرقانونی است، گفت: متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند و امتیاز خانه‌دار شدن را از دست ندهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی زنجان؛ جعفر قزوینیان در جلسه شورای مسکن، اظهار کرد: از ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن سهم استان زنجان ۶۸ هزار و احد است که بیش از ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی حمایتی که برای استان زنجان تعیین شده اجرای بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید

وی اظهار کرد: متوسط پیشرفت فیزیکی این تعداد واحد مسکونی در بخش حمایتی در استان زنجان بالای ۷۳ درصد است. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ریزی که انجام شده بود ۴ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان تحویل متقاضیان شده است، ادامه داد: تا پایان سال ۳ هزار واحد هم آماده تحویل به متقاضیان است که در مجموع ۷ هزار و ۳۰۰ واحد به متقاضیان واگذار خواهد شد.  

قزوینیان با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان با وجود فراز و نشیب‌ها مسیر خوبی را طی می‌کند، افزود: این استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو سه استان نمونه کشور است.

وی تاکید کرد: تکمیل آورده نهایی برای متقاضیان بسیار سخت است و تاخیر در آورده‌های مردمی هم باعث می‌شود مراحل پایانی پروژه به چالش کشیده شود.

وی با بیان اینکه درصد زیادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان طی سال‌جاری به متقاضیان واگذار می‌شود، اظهار کرد: شرکت توزیع برق استان نسبت به تامین برق پروژه‌ها ویژه همکاری کنند که در این خصوص از این شرکت گلایه داریم. 

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه خرید و فروش امتیاز نهضت مسکن ملی غیرقانونی است، افزود: متقاضیان نهضت مسکن ملی فریب دلالان و سودجویان را نخورند و امتیاز خانه‌دار شدن را از دست ندهند.

قزوینیان ادامه داد: آگهی‌های خرید و فروش در فضای مجازی در خصوص خرید و فروش طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی است و همشهریان فریب سوداگران را نخورند و مشاوران املاک نیز حق خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را ندارند.

وی گفت: به دفاتر ثبت اسناد اعلام شده که حق تنظیم سند ندارند؛ چراکه وکالت هم یک نوع سند است و این معاملات در هیچ‌کدام از محاکم پذیرفته نیست و طبق قانون دفاتر ثبت اسناد و املاک مجاز به ثبت این دست از قراردادها نیستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ادارات کل راه و شهرسازی هیچ مسئولیتی در قبال خریداران امتیاز نهضت ملی مسکن ندارد و خرید و فروش نکنند.

قزوینیان از همکاری سازنده و مطلوب بانک مسکن استان در تأمین منابع مالی پروژه‌های نهضت ملی مسکن قدردانی کرد و افزود: بانک تجارت به تعهدات خود در پرداخت تسهیلات عمل نمی‌کند. 

وی با بیان اینکه برخی از متقاضیان به دلایلی توان لازم برای پرداخت آورده را ندارند باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شوند، اظهار کرد: متقاضیانی که پیشرفت فیزیکی پروژه آن‌ها بیش از ۸۰ درصد است و کم‌تر از ۲۰۰ میلیون تومان واریزی دارند هر چه زودتر آورده خود را تکمیل کنند در صورت عدم تکمیل آورده طی دو ماه حذف خواهند شد؛ چراکه اگر تکلیف این متقاضیان مشخص نشود در در مراحل آخر تحویل و تکمیل واحدها به مشکل برخورد خواهیم کرد.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر